مدیر گروه علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد از برنامه ریزی جهت راه اندازی بخش بازاریابی عصبی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در آینده نزدیک خبر داد.
پروفسور علی گرجی، با بیان این مطلب که نورو مارکتینگ یا بازاریابی عصبی بررسی رفتار افراد بر اساس خودآگاه و نا خود آگاه است، اظهار داشت: در این روش نوین علمی با بهره گیری از تکنیک های خوانش ذهن، ذهن افراد را در برابر محرک های خارجی قرار می دهند و با استفاده ابزارهای سنجش، سیکنالهای مغز، ضربان قلب و تغییرات چهره آنان را مورد بررسی قرار می دهند تا این افراد بتوانند با مشاهده محرک های خارجی در کمترین زمان ممکن بهترین بهره برداری را داشته باشند.
دکتر فاطمه فروزانفر، استادیار گروه علوم اعصاب و مجری این طرح اظهار داشت: یکی از کار بردهای مهم بازاریابی عصبی در عرصه های بهداشت ودرمان، آموزش و پژوهش است، بعنوان مثال، در خیلی از موارد با طراحی فرم های پژوهشی شاهد پایین بودن نرخ پاسخگویی گروه هدف هستیم که در این مقوله نوروومارکتینگ به ما کمک می کند تا علت کاهش میزان پاسخگویی و اشکالات پاسخگویی را مشخص و با استفاده از ابزارها و تکنیک های بازاریابی عصبی، با طراحی فرم های جامعتر به توسعه و تسریع برنامه های پژوهش محور و مشارکت متنوع گروه هدف کمک کنیم. استادیار گروه علوم اعصاب یاد آور شد: که با کار برد نورومارکتینگ در عرصه های تبلیغات و اطلاع رسانی، شاهد ارتقاء کیفی پیامها و محتواهای تولیدی و دستور العمل های بهداشتی در سطح وسیعی از جامعه و مشارکت و پذیرش بهتر مردم برای بهره مندی از برنامه های سلامت محور خواهیم بود. وی گفت: ماموریت ما در گروه تحقیقات علوم اعصاب این است، که با راه اندازی این بخش و با استفاده از تکنیک های بازاریابی عصبی شاهد کاربرد و اثر بخشی خدمات پژوهشی، آموزشی و مشاوره ای به سایر دانشگاهها و طیف وسیعی از جامعه باشیم.